Album despre MAXIM DUMITRAS
Alte date despre opera si artistul MAXIM DUMITRAS la:
http://maximdumitras.ro/
http://www.modernism.ro/2016/02/12/maxim-dumitras-absente-incercuite-tg-jiu/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+modernismro+%28Modernism%29
http://www.maximdumitras.ro/land_art.php
http://www.bahai-library.org/bafa/d/dumitras.htm
http://www.youtube.com/watch?v=Pyz51b2D06A
http://www.youtube.com/watch?v=GlnduKivwms
http://www.rri.ro/arh-art.shtml?lang=1&sec=13&art=9621
http://www.aol.ro/1998/supliment/nr08/max/max000.html
http://artport.ro/index.php?mcategory=Categories&pn=autors_page&letter=D&autor_id=530
http://www.macsb.ro/#Dumitras-Maxim_0
http://www.veronikiart.ro/artist.php?lang=0&id=91
http://www.lucianmuntean.ro/fotoreportaj/65/_and_art.htm
http://vipinart.ning.com/profile/MAXIMDUMITRAS
***
Born on September 27th, 1958, Sîngeorz-Băi, România
Studies: Art and Design University Cluj Napoca, România.
Master’s degree in Sculpture
Member of the Romanian Professional Artists Union (UAPR)
Member of the International Art Association Paris, France (A.I.A.P.)
Personal Art Shows:
2015 Art Museum- Piatra- Neamt- Romania
2015 Contemporary Art Exhibition- Bistrita Museum – Romania
2014 Art Gallery,,Dana’’-Iasi,Romania
2013 ArtYorself Gallery, Bucureşti, România
2012 La Porte d’ Amont Gallery, Mirepoix-Franta
2011 Kassel, Germania
2010 Art Museum Timişoara, România
2010”Constantin Brâncuşi ” Exhibition Center, Chişinău, Moldova Republic
2009 „George Apostu” Cultural Center, Bacău, România
Symposiums:
2015 International Symposim of Sculpture -Baia- Mare – Romania
2014 National Symposium of Wood Sculpture „George Apostu”, Romania
2012 International Symposim of Sculpture –Penza-Rusia
2011 International Symposim of Sculpture Merssin, Turcia
2011 International Symposium of Sculpture Asuan, Egipt
2010 International Symposium ,,Itiner’art 2010”, Le Revest, France
2009 International Symposium „La escultura en Norte”, Salas, Asturias, Spain
2008 International Symposium „Katarsis” Denmark – Romania, Sîngeorz-Băi
International Symposium of Sculpture, Candas, Spain
International Symposium of Sculpture, Drama, Greece
International Symposium of Sculpture, Gumusluk, Turkey, (marble)
2007 International Symposium of Sculpture, Bursa, Turkey, (marble)
International Symposium of Sculpture “Euarca”, Kassel, Germany, (wood)
2006 International Symposium of Sculpture, Bodrum, Turkey, (marble)
International Symposium of Sculpture, Fuerteventura, Spain, (marble)
2005 Contemporany Art Symposium, Saint Colombe sur L’Hers, France
International Symposium of Sculpture, Fuerteventura, Spain, (stone)
International Symposium of Sculpture, Bulgary, (wood)
International Symposium of Sculpture, Saint Martin de Seignanx, France, (stone)
2004 Ÿ International Symposium of Sculpture, Beratzhausen, Germany
***
Cronica Plastică:
Maxim Dumitraş
de Pavel Şuşară
...Max Dumitraş este, rînd pe rînd, dar şi simultan, pictor şi sculptor, provocator şi actor, fotograf, cercetător şi curator. El manipulează, cu o maximă dexteritate, toate limbajele consacrate, construieşte, prin absorbţia textului în imagine, cărţi halucinante, concepe şi dezvoltă acţiuni, creează instalaţii, intervine în spaţii publice, foloseşte camera foto şi video, adaptează cele mai vechi şi banale materiale şi tehnici la cele mai subtile provocări ale contemporaneităţii. Formele arhaice se convertesc subit în repere ale unei surprinzătoare avangarde, clasicismul se instalează confortabil în forme de lut sau în lemnul cioplit sumar, barocul se revarsă din împletitura de nuiele, romantismul se naşte din coloratura afectivă a obiectelor, iar ţipătul expresionist poate fi perceput, aproape la fiecare pas, solidar deopotrivă cu forma şi cu tonul cromatic. Dar dincolo de această simultaneitate transistorică şi postideologică, dincolo de generozitatea unei priviri ample şi atotcuprinzătoare, Max Dumitraş are un parcurs personal şi o succesiune a secvenţelor în propriul său discurs cu totul spectaculoase şi de o logică interioară infailibilă. Itinerariul său este unul al simplificării, al purificării treptate pînă la limita disoluţiei în eter. În acest sens, el reface cumva, la alt nivel expresiv şi pe un alt vector moral, parcursul brâncuşian al degravitaţionalizării sculpturii, al deposedării materiei de masă pînă la atingerea imponderabilităţii. (facsimil din Romania literara nr.29 / 21.07.2006)
|
Data: 17.03.2009
Dimensiune: 20 obiecte
|