Adrian Guta despre Doina Simionescu in "Observator cultural" 2019: Arta romaneasca...
Arta românească de la jumătatea anilor ’70 pînă în 1989 (VIII)
https://www.observatorcultural.ro/articol/arta-romaneasca-de-la-jumatatea-anilor-70-pina-in-1989-viii/
Expresionismul abstract: Doina Simionescu
Doina Simionescu a fost unul dintre cei mai consecvenți și valoroși practicieni ai expresionismului abstract în România. Mediul ei favorit era grafica de șevalet, un mediu ofertant pentru desenele care absorbeau sensibilitatea specială a Doinei Simionescu, exprimată, ca într-o suită nesfîrșită de seismograme, de semnele sale linear-cromatice, de consubstanțialitatea liniei cu pata. Abstracția gestuală a fost, am spune, o vocație în arta Doinei Simionescu, a cărei apreciere pe plan internațional a fost confirmată prin Premiul Fundației „Joan Miró“, acordat în 1981 – artista a participat de mai multe ori la Concursul Internațional de desen „Joan Miró“ de la Barcelona. Cîmpurile colorate, pseudo-scrierea, își pot găsi îndepărtate corespondențe în lucrările lui Cy Twombly și ale lui Rothko, însă nu trebuie uitată afinitatea artistei românce pentru grafica veche extrem-orientală, ca și pentru literatura japoneză. Pasionată cititoare, Doina Simionescu iubea și proza modernă sau contemporană, un scriitor pe care îl aprecia mult fiind Céline. Opțiunea ei majoră pentru exprimarea vizuală abstractă nu a însemnat absența totală a imaginii reprezentaționale, aceasta oferind la rîndu-i unele exemple notabile – ne referim la simplitatea traseului grafic, la atingerea, fără eforturi, a esențialului în desenele figurative.
Adrian Guta
|
Dimensiune originala:
887x398
|